Uitleg service en garantie Mio Cyclo producten

Heeft u een vraag over uw Mio Cyclo toetsel en is uw fietscomputer defect, dan kunt u terecht bij het Mio Call Center.

Met uw technische vragen over Mio Cyclo producten kunt u terecht bij het Mio Call Center. Dit is de helpdesk afdeling van Mio waar u terecht kunt voor support.

  • Voor Nederlandse gebruiker: +31 (0)20 708 50 72
  • Voor Mio Cyclo gebruikers uit België: +32 (0) 787 99 588
  • Mio support is ook via hun Facebook pagina te bereiken voor support

Het Mio Call Center helpt onder andere met:

  • Technische bijstand
  • Vragen over reparatiestatus
  • Het registereren van RMA’s (= reparaties) voor klanten

Helpdesk Mio Cyclo, Comserve

Mio heeft met Comserve een eigen reparatiecentrum in Nederland. Zij zijn niet beschikbaar voor telefonische service van Mio producten. Deze organisatie verzorgt de ophaling van toestellen, ze repareren de navigatie apparaten na ontvangst en bezorgen ze vervolgens terug bij de klant.

Mio garantie aanmelden

Kijk ook eens bij de veelgestelde vragen over Mio Cyclo.

19 thoughts on “Service en garantie Mio Cyclo fietscomputers

  1. K.Bootsma zegt:

    Hallo,

    Mijn scherm van de mio cyclo 505 hc is kapot. Helaas buiten de garantie.
    Wat kost het om het door jullie te laten vervangen,
    Alvast bedankt!

  2. m.a. vd wetering zegt:

    kan mij mio 4900 aan koop datum 2014 is niet aan gemeld bij mio [ vergeten ]
    Kan ik deze alsnog aan melden of moet ik een nieuwe kaart kopen voor update
    Groet M.A. vd Wtering

  3. Sofie Horemans zegt:

    Hallo,
    Ik heb een Mio cyclo 300.
    Langs de achterkant is het houdertje voor de gps op de fiets te klikken stuk gegaan.
    Dus op de gps zelf op de achterkant, het stuk van de fiets is wel in orde.
    Kan dit ergens hersteld worden, en waar?
    Want ik heb gezien dat je een speciaal sleuteltje nodig hebt om de achterkant te kunnen openen.

  4. Gunst henk zegt:

    De bevestiging op de achterzijde van mijn Mio 315 HC is defect waardoor hij soms van mijn houder valt , waar kan ik deze laten herstellen?

  5. Luyten Herwig zegt:

    Dag Mevrouw, Mijnheer
    Ik heb zopas een Mio Cyclo 315 West Europa.
    Dit toestel kan in Spanje gebruikt worden : ook op Tenerife (Canarisch eiland) ?
    Als dat standaard niet kan, is daar dan een oplossing voor gevonden ?

    Alvast bedankt voor de info.

    • Bike Brothers zegt:

      De landen op een mio zijn niet uitbreidbaar. Maar Tenerife maakt volgens ons onderdeel uit van de dekking dit kunt u zelf ook controleren door naar de kaart te gaan en uit ze zoomen en te verschuiven naar Tenerife en dan weer in te zoomen.

  6. bert aalbers zegt:

    mijn Mio 315 wil de gereden route niet meer uploaden naar mio share,hij gaat sycrhoniseren maar vervolgens zie ik de de gereden track niet in mio share staan,hij heeft wel altijd gedaan,
    Ik kan wel handmatig de track uploaden naar bijvoorbeeld strava,
    wie kan hier mee helpen.

    gr Bert

    • Bike Brothers zegt:

      Maakt u nog gebruik van de oude Mioshare? U dient de Cylco Agent te installeren. Bij de instellingen in de Cyclo Agent kunt u instellen wat er met de gereden routes moet gebeuren.

  7. Karel griekspoor zegt:

    Na update van mijn mio315hc via Miochare nieuwste versie 07-01 2015 moesten mijn hart slag en cadans sensor opnieuw worden in gesteld hartslag geen probleem cadans niet mogelijk word niet herkend ,ook met een tweede cadans Senseo niet . WAT HIER AAN TE DOEN.?
    Dit zou mijn tweede mio zijn die na ubdate niet niet meer werkte .
    Eerste is twee keer voor reparatie geweest ———- werkte daarna nog niet en is toen vervangen voor 315
    Hc.
    Bij voorbaat bedankt K.Griekspoor

    • Bike Brothers zegt:

      Geachte Indien uw ANT+ sensor niet meer wordt herkend door uw Cyclo toestel kan het zijn dat de transmitter geblokkeerd is en gereset moet worden. Dit kan simpelweg gedaan worden door de batterij uit de sensor te halen voor 30 seconden. Of door de batterij omgekeerd in de sensor te houden voor 3 seconden, de achterkant dichtdoen, en daarna weer de batterij normaal in de sensor te plaatsen.

      Wanneer u dit gedaan heeft, zet het toestel terug naar de standaardinstellingen: Instellingen > Product info > Standwaardw. herst.

  8. Marc laermans zegt:

    ik heb een 505 mio , die soms doorslaagd , en zonder enige bediening ineens op bv, 100 km meer staat en een gemiddelde waar je alleen van droomd , 300 /h bv

    kan ik dit toestel volledig herinstalleren , of wat moet ik hiemee

    groeten
    marc

    0479 819485

    • Bike Brothers zegt:

      Mio zegt daar zelf het volgend over:

      Op 27 mei hebben we onze Mio Cyclo™ V4 software update gelanceerd. Deze update is sinds een aantal weken beschikbaar en werd al gedownload door een groot aantal tevreden Cyclo gebruikers.

      Helaas is deze update voor een klein percentage van de gebruikers niet soepel gegaan en hebben zij enige last ondervonden.

      De 4 grootste kwesties die zich hebben voorgedaan bij de meeste gebruikers worden nu behandeld. Binnen enkele weken zal er een nieuwe V4.1 update kunnen uitgevoerd worden waarbij deze opgelost zal zijn.

      De V4 software update is nog steeds beschikbaar omdat de last slechts bij een klein percentage gebruikers is opgemerkt. Dus u kunt de V4 software nu downloaden of wachten op de V4.1 software update.

      De 4 aanpassingen die met de V4.1 software update opgelost worden, zijn :

      Afstand & gemiddelde snelheid gedurende opname worden dubbel weergegeven
      Aanraakscherm reageert niet meer goed
      Sommige sensoren kunnen niet meer geconnecteerd worden
      Veld van GPS & snelheid sensoren is verdwenen

      Zodra de datum bekend is van de V4.1 update, zal deze bekend gemaakt worden via Facebook en via MioShare.

      Er zijn ook een aantal kleinere bugs die behandeld zullen worden in de V.2 update later dit jaar.

      Ondertussen willen wij onze oprecht excuses aanbieden voor het ongemak. De nodige testen voor het lanceren van de V.4 software zijn gebeurd en we vinden het erg jammer dat er toch nog issues opgedoken zijn.

      Wij nemen dit heel serieus en we streven ernaar om zo snel mogelijk de V4.1 software update aan te kondigen.

      • Marc laermans zegt:

        vanaf 27 mei dit lijkt mij al eerder enkele maanden ….

        dus de vraag welke stappen moet ik doen om zonder problemen , wissen wat er op staat en een correcte en goede versie te in te laden

        groeten
        marc

  9. Cees Ippel zegt:

    Goedemorgen MIO,

    Ik heb problemen met MIO 105. Graag ophalen?

    De klacht is geen ritregristratie, uitlezen en bij opstart schakelt hij niet in en geeft geen GPS aan.
    Het zijn klachten van de aankoopdatum. Wel enige ritten opgenomen maar doet het dus soms wel of geheel niet.
    Het adres is:
    Cees Ippel
    Elsbroekerlaan 13
    2182TA Hillegom
    06-13 75 02 03

    M. vr. gr.
    Cees Ippel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.