Veelgestelde vragen Bryton Rider 60Veelgestelde vragen Bryton Rider

Fiets navigatie shop heeft een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen over de Bryton Rider 60. Bryton levert zelf ook technische support voor de Bryton Rider, heeft u een vraag dan kunt u deze aan ons stellen of via de Facebook pagina van Bryton of door een email te sturen aan de helpdesk van Bryton.

Is uw Bryton Rider defect en wilt u deze ter reparatie aanbieden?

Als uw Bryton Rider defect is en niet meer werkt, dan kunt u contact opnemen met de Bryton service desk. Voordat u contact opneemt, check dan vooral onderstaande, zodat uw de Bryton Rider niet onnodig opstuurt en daarom langere tijd niet kunt gebruiken.

  • Weet u zeker dat het apparaat niet meer werkt?
  • Onderstaande problemen kunnen eenvoudiog worden opgelost:
  • De Bryton Rider kan niet worden opgestart: laadt het apparaat volledig op en reset dan het apparaat (druk de onderste 3 knoppen tegelijkertijd in voor minimaal 10 seconden)
  • De Bryton Rider laat een flikkerend kruis zien, als deze aan is. Zorg ervoor dat de software goed is geinstalleerd. Als u een extra geheugen kaart heeft geinstalleerd (sd kaart) dan kan het zijn dat deze ook opnieuw moeten worden geinstalleerd (afhankelijk van het apparaat)
  • Geen GPS signaal, zorg ervoor dat de Bryton Rider buitenshuis is. De Bryton Rider moet buitenshuis zijn om GPS signaal op te vangen. Soms duurt het wat langer voordat er GPS signaal kan worden opgepikt door de Bryton (tot wel enkele minuten)
[clear]

Reparatie en garantie Bryton Rider

Helpt de bovenstaande informatie u niet verder en blijft de Bryton Rider problemen geven, dan kunt u contact opnemen met de Bryton Customer Service. Reparatie van het apparaat kan tussen de 10 en 20 werkdagen duren. Bij uitzondering kan het zijn dat u een vervangend product retour krijgt. Zorg er dus voor dat u een back-up maakt van de Bryton, voordat u deze aan ons retour stuurt.

Meest gestelde vragen Bryton Rider/ FAQ

1. Hoe kan ik van kaart wisselen op de Bryton Rider 60?

Ga naar Instellingen > Kaart > Kaart Type, kies hier voor welke kaart je wilt gebruiken:

  • HD Street Map
  • Open Street Map
[clear]

2. Hoe kan is de Bryton Rider resetten?

Druk de 3 knoppen aan de onderzijde van de Bryton Rider 60 voor een aantal seconden tegelijkertijd in, de Bryton zal dan opnieuw opstarten.

3. Waarom werkt mijn hartslagmeter of speed/ cadanas sensor niet?

– Hartslagmeter Bryton Rider werkt niet
Als de hartslagsensor niet gevonden wordt of als de hartslagmeter niet actief is, controleer dan het volgende:

  1. Warm de hartslagmeter op voor ongeveer 5 minuten
  2. Als u uw snelheid/cadanssensor paart, verzeker u er dan van dat er geen andere snelheid/cadanssensoren binnen 5 km zijn.
  3. Draag voldoende kleding tijdens koud weer om de hartslagriem warm te houden.
  4. Stel de positie van de sensor in op het middelste deel van het lichaam. De riem dient onder de borst gedragen te worden en direct op het lichaam. Het Bryton logo dient naar boven geplaatst te zijn. Trek de elastische band strak aan zodat hij niet afzakt tijdens de oefening.
  5. Controleer uw batterijstatus of vervang de batterij.
[clear]

– Snelheidsmeter/cadanssensor Bryton Rider werkt niet
Als de snelheid/cadanssensor niet gevonden wordt of de sensor niet actief is, controleer dan het volgende:

  1. De snelheid/cadanssensor moet goed geïnstalleerd zijn. De afstand tussen de sensor en de magneet moet minder dan 3 mm zijn. Zie pagina 47 voor gedetailleerde instructies voor de installatie.
  2. Het wiel dient op actief gezet te zijn zodat de data naar uw Rider 60 verstuurd kan worden.
  3. De wielgrootte kan verkeerd zijn. U kunt de wielgrootte aanpassen in Settings > Bike Profile > Bike 1/Bike 2 > Bike profile > Wheel. Zie Wielgrootte en Omtrek op pagina 51 voor meer informatie.
  4. Prioriteitsprobleem van de sensor: uw snelheid komt standaard altijd van prioriteit 1 (GPS). Het wisselt alleen naar prioriteit 2 (Snelheidssensor) als u geen GPS signaal heeft. Het wisselt dus naar de volgende prioriteit als de vorige niet beschikbaar is. Als u binnen wilt trainen, zet dan de snelheidsbron van Speed Sensor of Dual Sensor, gebaseerd op degene waarop u uw snelheid wilt opnemen. Zie Snelheidsbron/Cadensbron op pagina 26 voor meer informatie.
  5. Controleer uw batterijstatus of vervang de batterij.
[clear]

4. Waarom wordt temperatuur niet goed weer gegeven?

Er is ongeveer tot 30 minuten tijd nodig voordat de getoonde temperatuur klopt met de buiten temperatuur, nadat de Bryton Rider is aangezet of als er sprake is van een snelle wijziging van temperatuur. Tijdens het opladen van de Bryton Rider is de temperatuur niet accuraat. Ook direct zonlicht kan ervoor zorgen dat de getoonde temperatuur afwijkt.

5. Hoe kies ik de juiste GPS modus voor mijn Bryrton Rider 60?

Drie GPS modi zijn beschikbaar in het volgende menu: Settings/ GPS status
In deze FAQ vindt u informatie over hoe de juiste GPS modus te kiezen, gebaseerd op uw oefeningen en omgeving.

■ Uit:
Kies deze modus om de GPS uit te zetten.
Gebruik deze modus voor binnenactiviteiten.
Energiebesparing is niet de enige reden om voor deze modus te kiezen. Stel u bijvoorbeeld voor dat u op een hometrainer bij een raam aan het rijden bent. Als de GPS niet uit staat, kan hij, met genoeg tijd, de positie vastzetten, wat leidt tot verkeerde route- en afstandberekeningen.

■ Volle Kracht:
De Volle Krachtmodus verruilt batterijduur voor precisie van de GPS.
Volle Krachtmodus is aanbevolen voor de volgende situaties:
A. Bij gebruik in gebieden waar weinig tot geen lucht zichtbaar is, zoals in de stad of het bos.
B. Bij gebruik op een klein, herhaald pad, zoals op een renbaan.
C. Als batterijduur geen probleem is voor u.

■ Energiespaarder:
Energiespaarder verlengt batterijduur door de precisie van de GPS te verminderen.
Bij oefeningen in gebieden waar u duidelijk zicht heeft op de lucht, zoals op het platteland of langs rivieren. Met duidelijk zicht op de lucht zal er geen groot verschil in precisie zijn tussen deze modus en de Volle Krachtmodus. In deze gevallen kunt u de Energiespaardermodus kiezen om uw batterijduur te verlengen.

6. Tips voor het verbeteren van de precisie van de GPS

  1. Geef uw Bryton Rider 60 de tijd om uw satellietpositie te bepalen voordat u begint.
    GPS heeft wat tijd nodig om satellietinformatie te downloaden: als de hoeveelheid satellieten stijgt, stijgt ook de precisie. Het signaalontvangst van de GPS is het best als hij stilstaat. Daarom bevelen wij aan dat u uw Rider 60 aanzet op Meter zicht en dan voor ongeveer 10 minuten naast u neerlegt terwijl u opwarmt.
  2. Download satellietinformatie van BrytonBridge voor gebruik.
    Wanneer u de Rider 60 aan een PC verbindt die: a. BytonBridge geïnstalleerd heeft, b. internetverbinding heeft, dan wordt de nieuwste satellietinformatie automatisch naar Cardio gedownload. Deze voorgeladen informatie versnelt het lokaliseer- en satellietverzamelproces van de GPS. Het is zeer aan te raden om de Rider 60 met een PC te verbinden die u enkele dagen voor de training of race gebruikt heeft voor het uploaden van activiteiten.
    (De voorgeladen informatie is twee weken beschikbaar; nieuwere informatie zorgt voor betere vergroting.)
  3. Gebruik Volle Krachtmodus voor betere precisie van de GPS. Deze optie kunt u vinden in: Settings/ GPS status. Zie de FAQ “How to choose proper GPS operation mode?” voor meer informatie.
[clear]

7. Hoe de stembegeleiding via de Bluetooth headset te activeren?

a. Activeer de headset in parenmodus
Druk de “Call”- of “Power”-knop van de headset enkele seconden in. De meeste headsets hebben een lampje die blijft branden of zal knipperen om aan te tonen dat het apparaat klaar is voor het paren. Als dit het geval is, laat dan de knop los. De headset is nu in parenmodus.
b. Rider 60 paren met uw headset
i. Klik op het icoon > Bluetooth > Bluetooth op uw Rider 60. Klik daarna op “On” om de Bluetooth-functie aan te zetten. Wacht een paar minuten zodat de Rider 60 uw headset kan vinden.
ii. Als uw headset eenmaal op de lijst verschijnt, kunt u het selecteren en wacht dan totdat de Rider 60 gepaard is met uw headset.

8. Hoe kan ik mijn gereden fietstochten uploaden via een mobiele telefoon met Bluetooth?

Voordat u uw tochten uploadt, registreer op Brytonsport.com en maak een gratis account aan, en log dan in op uw account via uw Rider 60.
Als het uw eerste keer is, klik dan op het icoon > User Profile > Bryton Account om uw Bryton Account te registreren. Uw Bryton Account is het e-mailadres dat u gebruikt hebt om te registreren toen u lid werd van Brytonsport.com.

Belangrijk: Om ervoor te zorgen dat uw geüploadde tochten op de juiste plaats belanden, moet u zich ervan verzekeren dat u de juiste Bryton Account op de Rider 60 ingevoerd heeft. Gebruik het icoon om het toetsenbordtype te veranderen.

a. De mobiel aanzetten in parenmodus
Rider 60 is compatibel met smartphones met Bluetooth en beschikking over personal hotspot. Zowel de iPhone als de meeste Android smartphones hebben een ingebouwd hotspot/mobielehotspotsysteem. Rider 60 kan het 3G/4G internet dataplan van uw telefoon gebruiken om verbinding te krijgen.
Hotspot en Bluetooth up uw mobiel aanzetten
i. iPhone
• Voor de Hotspotfunctie, ga naar Settings > “Personal Hotspot”, en klik op “ON”.
• Voor de Bluetoothfunctie, ga naar Settings > “Bluetooth”, en klik op “ON”.
BELANGRIJK: Blijf in het Bluetoothscherm als de Rider 60 zichzelf aan uw iPhone aan het koppelen is.
ii. Androidtelefoon
• Voor de Hotspotfunctie, ga naar Settings > “Wireless and Networks” >
“Tethering and portable hotspot” > “Bluetooth tethering”.
• Voor de Bluetoothfunctie, ga naar Settings > “Bluetooth”, en klik op “ON”, en wissel dan naar zichtbaar voor alle Bluetothapparaten in de buurt.
Belangrijk: Blijf in het Bluetoothscherm als de Rider 60 zichzelf aan uw telefoon aan het koppelen is.

b. Rider 60 aan uw mobiele telefoon koppelen
i. Klik op uw Rider 60 op het icoon > Bluetooth > Bluetooth. Klik dan op On om de Bluetoothfunctie in te schakelen. Wacht totdat de Rider 60 uw mobiele telefoon gevonden heeft.
ii. Als uw telefoon op de lijst verschijnt, kunt u het selecteren en een paar minuten wachten totdat de Rider 60 verbonden is met uw telefoon.
iii. Als u om uw PIN gevraagd wordt, voer dan de u toegewezen PIN code op uw mobiele telefoon in. De Rider 60 zal dan de paarstatus vertonen.

Voor de paarstatus, zie de beschrijving hieronder:

BELANGRIJK:
Als u een probleem heeft met verbinden, klik dan op het probleemgevende toestel en selecteer “forget device”. Zoek vervolgens opnieuw.

c. Upload uw tochten 1. Naar uw Rider 60, klik View History of selecteer Find & Go > History, en selecteer vervolgens de tocht die u wilt uploaden.

2. Klik om uw tocht via Bluetooth naar Bryton Sport te uploaden.

9. Wat moet ik doen als mijn Rider 60 niet goed werkt of herhaaldelijk geen software-updates uit kan voeren?

Download deze hersteltool om uw toestel te resetten tot fabrieksinstellingen.
• Download hersteltool. (Windows)
• Download hersteltool. (Mac)

10. Waarom kan ik mijn Rider 60 niet vinden op mijn Bluetoothtoestel?

Rider 60 kan niet gevonden worden door andere Bluetoothtoestellen, maar u kunt de Rider 60 wel gebruiken om uw Bluetooth headset of uw mobiele telefoon te vinden.

11. Waarom zijn mijn snelheidsgegevens incorrect na een binnentraining?

Standaard komt uw snelheidsbron altijd van prioriteit 1 (GPS). Het wisselt alleen naar prioriteit 2 (Snelheidssensor) als u geen GPS signaal heeft. Het wisselt ook naar de volgende prioriteit als de vorige niet beschikbaar is.

Daarom raden we u aan de GPS uit te zetten als u binnen traint, zodat uw snelheid opgenomen wordt via de snelheidssensor of de dualsensor.

12. Hoe kan ik het Qwertytoetsenbord aanzetten?

Druk het toetsenbordicoon in zodat het Qwertytoetsenbord geactiveerd wordt.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.