beste-fietsnavigatie-keuzehulp

Beste fietsnavigatie: een keuzehulp

Wat is de beste fietsnavigatie voor mij? Een keuzehulp.

GPS-technologie zit tegenwoordig in steeds meer apparaten. Navigatie is al jaren niet meer weg te denken in de auto, in de lucht of op het water. Fietsnavigatie is er pas sinds een paar jaar én in opkomst. Belangrijk verschil met andere navigatie is dat er speciale fietskaarten op de systemen zijn geïnstalleerd. Vaak worden OSM kaarten gebruikt. OSM staat voor Open Street Map, deze kaarten worden door duizenden vrijwillegers up-to-date gehouden. Bij Garmin Edge modellen heb je ook nog de keus uit eigen Garmin kaarten, die op het toestel geïnstalleerd kunnen worden. Deze kaarten zijn vaak wel aardig aan de prijs (vanaf €100,-). Wel zijn deze kaarten wat gedetailleerder dan OSM, zodat ze ook geschikt zijn voor outdoor activiteiten en wandelen. Er is inmiddels zoveel aanbod dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Op de vraag: Wat is voor mij de beste fietsnavigatie en hoe maak ik een keuze?’ willen we je helpen het antwoord te vinden.

Keuzehulp fietsnavigatie

Fietsroute vooraf plannen of achteraf bekijken?

Fietsroute vooraf plannen of achteraf bekijken?

De belangrijkste vraag wanneer je fietscomputer wil kopen is misschien wel of je vooruit wil kijken met de data die het apparaat verzamelt of juist liever terug wil kijken op je gereden rit. Over het algemeen is fietsnavigatie waarmee je routes kunt plannen en de route op een kaart laten zien duurder. Echte fietsnavigatie systemen hebben voorgeïnstalleerde kaarten, de mogelijkheid om een geheugenkaartje te plaatsen, navigatie software en meestal een groter scherm om al deze functies beter te kunnen gebruiken.

Onze 6 meest verkocht fietsnavigatiesystemen, waarmee je echt kunt navigeren en routes kunt inladen:

-18%
Waardering 4.00 uit 5
149,50170,00
-17%
289,00 239,00
-22%
Nieuw
265,00289,00
-19%
144,95159,99

Gereden route achteraf bekijken

Het aanbod apparaten met GPS dat gereden routes laat zien, is veel groter. Ze verzamelen data tijdens je rit zodat je thuis terug kan kijken en inzicht krijgt in je prestaties. Deze apparaten bieden alleen geen gedetailleerde navigatie. Fietscomputers die ook kunnen navigeren zijn de laatste jaren sterk verbeterd. De apparaatjes pikken GPS-signaal veel sneller op en werken nauwkeuriger. Bovendien is er tegenwoordig een prima aanbod in routes zodat je overal komt zonder zelf van tevoren na hoeft te denken over de weg naar je bestemming. Sommige gps fietscomputers hebben zelf een gps ontvanger ingebouwd, veel nieuwe fietscomputer gebruiken het gps signaal van je smartphone. Die je dan wel bij je moet hebben natuurlijk.

119,00159,00
-5%
99,95 95,00
-9%
139,99219,00
-34%
89,00 59,00
299,99379,99
Wat voor fietser ben je?

Wat voor fietser ben je?

Recreatieve fietsers

Als je op zoek bent naar een fietsnavigatie systeem dat voornamelijk gebruikt wordt om mee te navigeren en verder geen zaken nodig hebt als hartslag of andere prestatie gerichte informatie, dan zijn de  Teasi One 3 Extend en de Mio Cyclo 200 een goed keus. Dit zijn ook de meest verkochte fietsnavigatie systemen. Lees hier ook een vergelijk tussen Mio Cyclo 200 vs Teasi One 3.

Heb je liever een groter scherm dan is de nieuwe Mio Cyclo 400 een goede keus, deze heeft een 4″ inch groot scherm en is echt bedoeld als navigatie systeem. Of kies voor de Garmin Edge Touring. Nadeel is dat deze wel het kleinste scherm heeft van de genoemde fietsnavigatie systemen.

-6%
nieuw!
599,00639,00
-18%
Waardering 4.00 uit 5
149,50170,00
-22%
Nieuw
265,00289,00
-19%
144,95159,99

Prestatiegerichte fietsers

Om belangrijke gegevens te verkrijgen hadden prestatiegerichte fietsers voorheen een hartslagmeter, een fietscomputer en een cadansmeter nodig. Nu bieden uitgebreide fietscomputers met GPS dezelfde functionaliteiten in combinatie met een display voor het weergeven van alle metingen. Eén apparaat voor dezelfde mogelijkheden dus.

Alhoewel er fietscomputers zijn die deze functies combineren met navigatie zijn bestverkochte fietscomputers degenen zonder navigatie. In plaats daarvan wordt de GPS-functionaliteit gebruikt voor het bijhouden van afstand, snelheid, hoogte en rondemetingen. Sommige van deze apparaten bieden je zelfs de mogelijkheid om virtueel te racen tegen een tijd die je eerder hebt neergezet op dezelfde ronde.

Metingen van hartslag cadans, snelheid, afstand en vermogen komen veel voor. De meeste apparaten gebruiken hiervoor het ANT+ of Bluetooth protocol. De meeste GPS-fietscomputers worden los aangeboden, of in een bundel met hartslagmeter en cadans- en snelheids-sensor.

Wanneer je deze apparaten verbind met je computer (of laat synchroniseren met je smartphone, bij sommige modellen) bieden ze een gedetailleerd overzicht van je route en je prestaties, inclusief details over specifieke stukken. Merkgebonden applicaties zoals Garmin Connect zijn populaire opties voor het uploades van ritten en het bijhouden van ritgegevens. Apps van derden zoals Strava worden steeds populairder – ze bieden dezelfde cloud-gebaseerde functies. Het voordeel van dit soort apps is dat je jouw gegevens kan vergelijken met die van anderen zonder dat zijn hetzelfde merk apparaat moeten hebben.

Fietsnavigatie met hartslag en cadans mogelijkheid

-6%
nieuw!
599,00639,00
-14%
nieuw!
299,90439,00
-17%
289,00 239,00
-22%
Nieuw
265,00289,00
-22%
449,00 349,00

GPS fietscomputers met hartslag en cadans mogelijkheid

-5%
99,95 95,00
-9%
139,99219,00
-34%
89,00 59,00
299,99379,99

Offroaders en mountainbikers

GPS-apparaten hebben veel potentieel op plaatsen waar geen duidelijke paden of mogelijke paden zijn. Bijvoorbeeld wanneer het zicht slecht is of op plaatsen waar je geen oriëntatiepunten hebt. In dat geval kun je routes downloaden van online netwerkers. Sommige populaire plaatsen bieden zelfs downloadbare ritdata (in GPX-formaat) van de beschikbare paden en belangrijke punten op de route. Sommige apparaten beschikken ook over informatie voor wat betreft cafés, ziekenhuizen en andere bestemmingen in de omgeving.

Voor dit type gebruikers bieden bijna alle apparaten, ook degene zonder kaarten, vaak een digitaal kompas. De duurdere keuzes bieden vaak gedetailleerde kaarten. Nieuwere modellen, zoals de Mio Cyclo 605 hebben (in sommige gevallen) zelfs populaire off-road routes voorgeïnstalleerd.

Nog een positieve eigenschap van deze apparaten: ze bieden hulp in geval van nood. Dankzij het doorgeven van de exacte coördinaten zijn hulpdiensten veel sneller ter plaatse. Handig!

Lange afstand fietsers

Zowel Mio als Garmin hebben een tijd terug de eerste GPS-apparaten voor tourfietsers op de markt gezet. Deze apparaten bieden goede kaarten en routebegeleiding in combinatie met een verbeterde batterijduur. Sommigen hebben zelfs verwisselbare accu’s, hoewel interne oplaadbare accu’s vaker worden toegepast omdat ze lichter in gewicht zijn.

Wie lang fietst zal dus gebruik moeten maken van powerbanks of zonne-laders om hun navigatie tijdens de tochten te kunnen blijven gebruiken. Deze kunnen bijvoorbeeld goed van pas komen als je nog een plaats voor de nacht moet vinden.

De meeste van deze apparaatjes zijn voorzien van kaarten van de meest ontwikkelde landen, maar deze kaarten zijn wel van een hele hoge kwaliteit. In minder ontwikkelde landen is het vinden van een goede kaart voor je navigatie vaak net zo lastig als het vinden van een goede papieren kaart..

Stadsfietsers

Voor stadfietsers, die kortere afstanden fietsen, zijn de GPS-apparaten voor tourfietsers erg geschikt, maar vaak is een smartphone voor korte ritjes net zo geschikt. Als je wil weten hoe hard, hoe ver of waar je fietst dan zijn er genoeg mogelijkheden om je smartphone op je stuur te monteren. De accuduur van een smartphone is vaak te beperkt om er lange afstanden mee te fietsen.

Multi-sporters

Net zoals prestatiegerichte fietsers zijn mensen die meerdere sporten doen geïnteresseerd in hartslag, cadans en de kracht die ze opwekken. Maar omdat zij hun apparaat voor meerdere activiteiten gebruiken stellen ze meer eisen. Om er mee te kunnen rennen of misschien zelfs zwemmen moet zo’n apparaat net wat meer kunnen. Een voorbeeld hiervan is het Lezyne micro GPS horloge.

Een nadeel van dit soort apparaatjes is dat het schermoppervlak veel kleiner is; je kunt dus minder aflezen. Als je van plan bent om er alleen mee te fietsen, zijn echte fietsnavigatie systemen dus een betere keus!

Wil je kaarten gebruiken en welke?

Open street map kaarten

De meeste fietsnavigatie systemen worden met Open Street Map kaarten (OSM) aangeboden. Deze kaarten zijn door vrijwilligers samengesteld en gemaakt en voldoen meestal prima voor fietsers. Iedereen kan een bijdrage leveren aan het maken van deze kaarten. De OSM kaarten hebben een schaal van 1:100.000. Merken als Mio en Teasi gebruiken deze kaarten. Garmin en Falk bieden ook eigen kaarten aan.

Meer gedetailleerdere kaarten

Wil je de navigatie ook gebruiken voor wandelen, outdoor activiteiten (bergbeklimmen of raften bijvoorbeeld) dan wil je misschien wel meer gedetailleerde kaarten, tot een schaal van 1:25.000. Garmin en Falk bieden eigen kaarten aan, die via een micro Sd kaart of via de computer op het navigatiesysteem kunnen worden gezet, Sinds kort kan ook de Teasi navigatie worden uitgerust met andere meer gedetailleerde kaarten van Magic Maps (schaal 1:25.000).

Geen kaarten

GPS fietscomputers zijn niet uitgerust met kaarten, maar nemen wel de route op. Zo kan je achteraf thuis op een kaart zijn wat je hebt gefietst of gewandeld.

Connectie met je telefoon?

Connectie met je telefoon

De mogelijkheid om je fietscomputer te verbinden met je smartphone wordt steeds aantrekkelijker. De Garmin Edge 1030 en Mio Cylco 605 bieden je Bluetooth 4.0 en delen je ritgegevens met compatible telefoons. Dat biedt je ook de optie om de muziekspeler op je telefoon te bedienen, gesproken instructies te krijgen tijdens het navigeren en het weergeven van inkomende oproepen, berichten en mails. Zelfs het uploaden van je ritgegevens naar de cloud wordt hiermee mogelijk.

-22%
409,00429,00
-20%
609,00 489,00

Andere apparaten, zoals de Wahoo ELEMNT, de O-synce smartcoach en de Cateye Strada Smart gebruiken je smartphone om informatie te ontvangen en tonen de info simpelweg op het schermpje van de fietscomputer.

Grootte scherm/ gewicht

Scherm en schermtype

Hoe groter het scherm, hoe meer informatie je af kunt lezen. Zo hoef je minder vaak te scrollen of naar andere schermen te klikken. Het nadeel is uiteraard dat een groter scherm zorgt voor een groter en zwaarder apparaat. Probeer dus een schermgrootte te vinden die het beste past bij je wensen.

Beelddiagonalen variëren van 1,5 tot 3,5 inch, wat neerkomt op zo’n 4,5 tot 9 cm. Een groter scherm is aan te raden wanneer je gebruik maakt van navigatie. Tegenwoordig zijn bijna alle apparaatjes voorzien van een touchscreen wat het gebruik een stuk eenvoudiger maakt.

Accu of batterijen

Accu of batterijen

Als je dagen onderweg bent en je kunt je toestel niet altijd opaden, dan wil je misschien liever een systeem met een verwisselbare batterij of extra accu. Een powerbank is natuurlijk ook een optie om de navigatie of computer op te laden. De meeste fietsnavigatie systemen hebben een vast ingebouwde accu die niet verwijderd kan worden. Garmin en Falk hebben een aantal apparaten waar de batterijen van verwisseld kunnen worden.

Fietsnavigatie met verwisselbare accu of batterijen:

GPS-technologie zit tegenwoordig in steeds meer apparaten. Je vindt het tegenwoordig in auto’s, telefoons, camera’s en, jawel, fietscomputers. Waar GPS-modules de laatste jaren vaak duur waren en de batterij te snel leeg, is de huidige generatie een stuk beter betaalbaar, veel betrouwbaarder en bieden ze veel meer functionaliteit. In het verleden waren fietscomputers met GPS vooral voor fietsers die wilden navigeren. Het gebruik veranderde echter en de apparaatjes dus ook. Tegenwoordig zijn hartslagmeter, navigatie en fietscomputer gecombineerd in één apparaat. Fietsnavigatie is nu een uitgebreide trainingstool, terwijl het vroeger alleen een navigator was.

Bovendien zijn ze een stuk goedkoper geworden. Dankzij de GPS-techniek heb je geen magneten en sensoren bij je wiel meer nodig en je kunt het apparaat ook zo op een andere fiets monteren. Op de markt voor fietsnavigatie vind je dezelfde merken die bekend zijn geworden met autonavigators. Garmin is het bekendst, maar ook Mio Cyclo, Falk en Teasi zijn een opkomende speler. TomTom maakt wel GPS-horloges maar nog geen fietsnavigatie.

Naast een specifieke fietsnavigatie is ook het gebruik van je smartphone een optie. Steeds meer hartslagmeters en snelheid/cadans-sensoren zijn compatible met smartphones en ook het aanbod goed werkende apps groeit snel.

Voor smartphones zijn steeds meer stuurhouders en hoesjes beschikbaar, maar voor de meeste fietsers blijft fietsnavigatie toch het fijnst. Wanneer je geen interesse hebt in hartslag of cadans, dan is de smartphone meenemen in je zak een prima alternatief voor het verzamelen van ritdata.

Wat de beste fietsnavigatie voor je is, is dus afhankelijk van veel factoren, we hopen je keuze wat eenvoudiger te maken.

26 thoughts on “Beste fietsnavigatie: een keuzehulp

  1. Ivo zegt:

    Ik heb een Mio Cyclo 300 sinds 2014 en er staan al tal van routes in de geschiedenis, als ik het toestel sysnchroniseer met Mio Cyclo wordt er geen enkele route getoond op de website, alhoewel ik wel de melding krijg dat de synchornisatie voltooid is.
    Wat doe ik verkeerd ?

  2. robrecht zegt:

    beste,

    ik twijfel tussen de mio cyclo 205 en de 315HC? welke zijn de grote verschillen? beide hebben ANT+ sensor voor koppelen cadas en hartslagmeter…
    alvast bedankt!

  3. John van Dorst zegt:

    Goede dag,
    Na de diverse berichten te hebben gelezen neig ik tot de aanschaf van een Tease1 systeem, makkelijke kaarten etc.
    Door kennissen ben ik echter aan het twijfelen gebracht; het scherm zou bij een beetje zonneschijn door weerspiegeling onleesbaar zijn en bovendien schijnt de batterij erg snel leeg te raken. Herkent u deze kritieken en zo ja wat is dan goed alternatief. Hart- of caloriemeter niet gewenst.

    • Bike Brothers zegt:

      De allereerste versie van de Teasi One had een scherm dat wat moeilijk afleesbaar was bij felle zon. De huidige versie is een stuk beter en de felheid van de verlichting kan worden aangepast.
      Goed alternatief voor de Teasi is de Mio Cyclo 200, zie hier ook een review van Teasi One en de Mio Cyclo 200. Hoe snel de batterij leeg raakt hangt van verschillende instellingen af. De nieuwe Teasi One 3 Extend heeft ook weer een grotere accu. Volgens de fabrikant gaat de acccu zeker 8-10 uur mee.

  4. Anita zegt:

    Goedemiddag,

    Voor een afscheid van een goede collega zoeken we een fietsnavigatie die je zelf kunt instellen, die op knooppunten werkt, makkelijk is in bediening, maar ook kunt aflezen hoe je gefietst hebt, op gps en ook in Duitsland te gebruiken is.

    Het schijnt dat er nogal eens knooppunten verdwijnen of onleesbaar geworden zijn, dan is het handig als het apparaat je toch de weg wijst naar een volgend punt op de route.

    Welke navigatie kunt u ons aanbevelen?

    Mvrg.
    Anita

  5. Yde zegt:

    Goedendag,

    in hoeverre is de Mio Cyclo 505 HC compatible met een (Acer) Chromebook? Bij een Chromebook is het niet mogelijk om software te downloaden en installeren. Is het mogelijk dat de synchronisatie van activiteiten, routes en software-updates geheel online via de Wifi verloopt of via een app op de telefoon? Of is het toch noodzakelijk om hier een programma voor te installeren?

    In dat laatste geval; bij welke vergelijkbaar fietsnavigatie is dit wel mogelijk?

    Alvast bedankt!

    Groeten, Yde

    • Bike Brothers zegt:

      Hallo Yde,

      Dank voor je bericht. De Cyclo 505 heeft geen verbinding nodig met de computer (heeft wifi aan boord), waardoor je gemakkelijk extra routes van het internet kunt downloaden via WIFI, of de afgelegde route kunt synchroniseren. De Garmin Edge 1000 kan dit trouwens ook.

  6. Evert zegt:

    Hallo,

    Ben een nog al een avontuurlijke fietser soms ga ik links en rechts en overal tussen door, en let niet echt op de
    markerings punten.
    Als ik dan thuis ben vind ik de zelfde route nooit meer kan terug .
    Nu zoek ik dus een navigatie systeem die mijn route registreert en met 1 druk op de knop vast legt zodat ik de volgende keer deze route weer kan oproepen en probleemloos kan fietsen .
    Dacht zelf aan de MIO 200 is dat de juiste keuze voor mij ?

    Alvast dank voor het advies geven

    Groeten Evert

    • Bike Brothers zegt:

      Beste Evert,

      Met de Mio Cyclo 200 kun je ook een route opnemen, deze wordt dan op het toestel bewaard (als gpx bestand) en kun je later ook narijden of delen met anderen. Dan is de Mio zeker een goede optie.

      Sportieve groeten, Bike Brothers

      • Evert zegt:

        Beste Bike Brothers,
        Dank voor de info ga ik deze gelijk bij jullie bestellen.
        Nu alleen nog kijken hoe ik GPX bestanden kan downloaden op mijn lap top.

        Groeten van een happy biker

  7. Chris Sprenkels zegt:

    Hallo

    Ik ben een beginnend fietser met de racefiets.Graag zou ik een navigatie willen waar ik snelheid en afstand en gemiddelde snelheid enzo kan aflezen.Tevens zou ik het fijn vinde om niet elke keer de zelfde routes te rijden.Als ik hier thuis wegga zou ik graag bv 40 km in willen toetsen en dan elke keer een andere route krijgen.Is dit ook in te voeren op deze apparaten en zo ja welke rade jullie mijn dan aan?

    mvg Chris

    • Bike Brothers zegt:

      Hallo Chris,

      Dan zou de Mio Cyclo 200 goed geschikt zijn. Mio kent de zogenaamde Suprise Me functie, voer afstand of tijd in en de Mio berekent een drietal routes. Wat je hebt gereden onthoudt de Mio ook, zodat je steeds verschillende routes kan rijden. Wil je ook een hartslagmeter aansluiten dan kun je kiezen voor de Mio 315. Alle fietsnavigaties zijn ook als uitgebreide fietscomputer te gebruiken, tijd, afstand, gemiddelde en totalen etc zijn af te lezen. Succes met je keuze!

  8. Jan de blok zegt:

    Wil graag fietsnavigatie aanschaffen , denk aan mio 200 of 300 . Maar kan je daar onderweg ook de knooppunten in wegzetten.

    • Bike Brothers zegt:

      Hallo Jan,

      Er zijn nog geen navigatie systemen, waarop rechtstreeks knooppunten kunnen worden ingevoerd, wel kan de Mio straks met een software update (verwacht april 2016) knooppunten als route opties instellen. Zodat je altijd via het knooppunten netwerk fiets. Een route op de Mio zetten kan natuurlijk ook.

  9. Simon zegt:

    Beste,

    Ik ben op zoek naar een navigatiesysteem dat prijs-kwaliteit de beste keuze is voor mij. De bedoeling is om het in heel Europa te kunnen gebruiken, en het moet dienen om:

    – sportieve tochten te kunnen maken, waar je je eigen gegevens mee kan vergelijken (trainen dus)
    – zelf tochten samenstellen en/of toevoegen

    Het toestel moet ook vooral degelijk zijn. Dwz tegen een stootje kunnen, goed tegen water bestand en ook een duidelijk scherm in alle omstandigheden.

    Deze keuzes brengen mij al snel bij de Mio cyclo’s, maar dan begin ik te twijfel tussen welk model voor mij het interessantste is en moet het een HC zijn of niet? Kan jij mij hier mee helpen?
    Zijn er eventueel nog andere merken die het overwegen waard zijn?

    Alvast bedankt voor je hulp!

    • Bike Brothers zegt:

      Hallo Simon,

      De Mio systemen zijn een goede keuze. Bij een HC versie wordt altijd een hatslagmeter en een snelheid en cadanssensor meegeleverd. Als je niet met hartslag traint en snelheid laten aflezen via GPS signaal goed is, dan is de HC versie niet nodig. Je kunt ook kiezen voor Teasi (voordelige keus en alleen spatwaterdicht) of voor Garmin die een stuk prijziger en qua werking wat ingewikkelder. bij de Mio zou ik wel kiezen voor een outfront mount, waarmee de Mio beter vast zit dan met de standaard bevestiging met 2 tierips.

  10. Joris zegt:

    Goedendag,

    Ik ben heb nog helemaal geen ervaring met fiets navigatie van daar deze vraag.
    Ik ben op zoek naar naar een fiets navigatie zowel voor wielrennen als mountainbiken.

    – Na de rit de afgelegde route met details kunnen opslaan
    – Zelf routes kunnen uploaden
    – Gebruiken in heel Europa
    – Deur tot deur navigatie
    – Niet te groot en log maar wel een duidelijk scherm.

    Nu keek ik zelf naar de Mio Cyclo 310 Europa, als ik het zo lees zal dat mogelijk zijn. Kunt u ook in het kort uitleggen waar eventueel routes van anderen gedeeld worden of te delen zijn?

    Wat is of zijn eventueel andere vergelijkbare opties?

    Alvast dank.

    Joris

  11. Jo Faes zegt:

    Geachte heer / mevrouw,

    Ik ben een beginnende racefietser, ik wil graag weten hoe hard ik fiets, hoe lang ik over een route fiets, de gemiddelde snelheid over de route, ik fiets het liefste op verharde fietspaden, en de navigatie moet goed afleesbaar zijn bij fel zonlicht. Welke fietsnavigatie kan ik het beste kopen.

    Hopelijk kan mij iemand een goede raad geven.

    Met vriendelijke groet,
    Jo Faes.

    • Bike Brothers zegt:

      Beste Jo, Alle fietsnavigatie systemen kunnen wat u vraagt: routes achteraf bekijken, ook kunt u een profiel kiezen (racefiets of bijvoorbeeld stadfiets) zodat onverharde paden gemeden worden.
      Als u geen hartslag of snelheidsmeter wenst, dan zijn de Teasi One, de Garmin Edge Touring of de Mio Cyclo 200 een goede keus. Allen worden met kaarten van Europa geleverd.

      Voordelen Mio Cyclo 200 (vanaf €159,-)
      – prijs
      – grootste scherm
      – eenvoudig in gebruik, duidelijk menu
      – Surprise me functie: op basis van tijd of afstand 3 verschillende routes

      Nadelen:
      – alleen spatwaterdicht
      – standaard houder met 2 tierips is wat gammel

      ————————————

      Voordelen van Teasi One 2 (vanaf €137,-)
      – prijs
      – groter scherm
      – eenvoudig in gebruik
      – met gratis Teasi Tool te beheren (kaarten en updates)

      Nadelen:
      – wat eenvoudiger afgewerkt, van mindere kwaliteit
      – alleen spatwaterdicht
      – kan wat lomp op een racefiets stuur staan

      ————————————

      Voordelen Garmin Edge Touring:
      – waterdicht
      – degelijk, betrouwbaar
      – Garmin is marktleider en maakt al jaren navigatie software

      Nadelen:
      – klein scherm
      – minder gebruikersvriendelijk, minder intuïtief menustructuur
      – duurder dan teasi

      Ik hoop je hiermee een goed advies te geven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *