Veelgestelde vragen Mio Cyclo 200, 310, 315 en 505

Support van Mio Cyclo toestellen

Mio biedt support voor gebruikers van Mio Cyclo toetsellen op onderstaande manieren:

1. Telefonische support voor Mio Cyclo toestellen

Vanuit Nederland: +31 (0) 20 794 6978
Maandag – Donderdag: 09:45-18:00
Vrijdag: 09.45-17.00
Vanuit Belgie: +32 70354876 (€0.30/min)
Maandag – Donderdag: 09:45-18:00
Vrijdag: 09.45-17.00

2. Mio Cyclo support of Facebook
3. Mio Cyclo support via internet (FAQ’s, downloads)
4. Mio Cyclo forum (België)

Naar Mio support

Is uw Mio Cyclo defect en wilt u deze ter reparatie aanbieden?

U kunt uw defecte Mio Cyclo aanbieden voor reparatie en herstel bij een bedrijf dat Mio inschakelt voor defecte apparaten. Vul hier de gegevens van de Mio Cyclo in. Na bevestiging ontvangt u binnen een korte periode verzendlabels op het door u opgegeven e-mailadres. Met deze labels kunt u contact opnemen met de vervoerder om de unit op te laten halen en hierna bij het reparatiecentrum af te laten leveren.

Naar Mio support

Veelgestelde vragen Mio Cyclo toestellen

Hoe accuraat is de rijsnelheid van mijn Mio Cyclo?

Hoe accuraat is de rijsnelheid van mijn Mio Cyclo?

De rijsnelheid wordt berekend door de afstand tot verschillende GPS-satellieten te meten. Met een constante snelheid. is de aangegeven snelheid uiterst accuraat. Bij versnellen en vertragen wordt de werkelijke snelheid met een kleine vertraging (1 seconde of zo) aangegeven.

Mijn Mio Cyclo toestel stuurt mij steeds over wegen die niet geschikt zijn voor mijn fiets

Mijn Mio Cyclo toestel stuurt mij steeds over wegen die niet geschikt zijn voor mijn fiets. Wat gaat er fout?

Om van profiel te veranderen op het toestel gaat u in het hoofdmenu naar Instellingen > Profielen > selecteer uw profiel en druk op het vinkje linksonder in de hoek van het scherm.

U kunt de route opties aanpassen door, in het hoofdmenu van het toestel gaat u naar InstellingenRoute opties > veranderen de instellingen naar uw eigen voorkeur.

Wanneer het toestel een route calculeert, houdt het rekening met het type fiets welke u geselecteerd heeft in uw gekozen profiel. Heeft u bijvoorbeeld een racefiets en het toestel leidt u off-road, dan kan dit betekenen dat u het verkeerde profiel geselecteerd heeft of tijdens het aanmaken van het profiel een verkeerd type fiets geselecteerd heeft.

Hoe lang geeft Mio garantie?

Hoe lang is de garantieperiode op mijn Mio Cyclo?

De garantie periode voor alle Mio Cyclo systemen is 2 jaar. Is uw Mio Cyclo defect? Biedt dan hier uw defecte Mio Cyclo aan voor reparatie.

Met welke besturingssystemen werkt Mio Share?

Met welke besturingssystemen is MioShare compatibel? Is MioShare compatibel met Mac?

Om de stabiliteit van gegevensoverdracht tussen Cyclo™ toestellen en MioShare™ te verbeteren is een nieuw software tool ontwikkeld om de bestaande MioShare desktop applicatie te vervangen. Met dit nieuwe software tool CycloAgent bent u in staat om MioShare te gebruiken met alle web-browsers, en op zowel Windows als Mac-besturingssystemen. Als u al de MioShare desktop-applicatie geïnstalleerd heeft, is het noodzakelijk om deze eerst te verwijderen.

Hoe werkt de Suprise Me van Mio

Hoe werkt de Surprise Me functie op de Mio Cyclo?

De Surprise Me functie zal drie willekeurige routes berekenen, gebaseerd op een in te stellen tijd of afstand. U kunt het toestel uw huidige locatie als start- en eindpunt instellen (lus). U kunt ook een Surprise Me route laten berekenen naar een Adres, POI of Punt op kaartt. Als u al een route gereden vanaf dezelfde locatie, zal het toestel u alternatieve routes aanbieden zodat u altijd een nieuwe route krijgt.

Let op. Wanneer een route berekend is kan deze niet veranderd worden. Ook is het niet mogelijk de richting van de route te veranderen, u moet altijd de route volgen in de richting welke het toestel u aangeeft.

Hoe zorg ik ervoor dat de accu langer meegaat?

Verlengen van de levensduur van de Mio Cyclo 300, 305, 310, 315 en 505 batterij

Bepaalde instellingen op de Mio Cyclo toestellen hebben een significante invloed op de levensduur van de batterij. Om de levensduur van de batterij te verlengen kunt u de volgende instellingen wijzigen:

Vanuit het Hoofdmenu > Instellingen > Scherm:
Verminder de helderheid van het scherm. Zet de Timer verlichting van Nooit naar 15 seconden. Door op het scherm te klikken zal het achtergrondlicht weer worden ingeschakeld.

Vanuit het Hoofdmenu > Instellingen > Geluid > Deselecteer Instructies. (Let op: U zult geen geluidswaarschuwingen krijgen tijdens het navigeren.)

Schakel sensoren uit die u niet gebruikt. Vanuit het Hoofdmenu > Instellingen > Sensoren > verander van Automatisch naar Geen sensor.

Schakel de optie om bestanden te delen uit. Vanuit het Hoofdmenu > Instellingen > Overdracht > zet dit op Uitschakelen.

Heeft de Mio Cyclo een accu of batterijen?

Meer informatie over Mio Cyclo 300, 305, 500 en 505 batterijen

De Mio Cyclo toestelllen gebruiken Lithium-ion batterijen die op elk moment kunnen worden opgeladen, u hoeft niet te wachten tot de batterij leeg is. We raden aan om te voorkomen dat de batterij volledig ontladen raakt. Het is echter ook aanbevolen om de batterij bijna volledig te ontladen na ongeveer 30 keer opladen. Berg het toestel verder op bij kamertemperatuur wanneer het niet in gebruik is.

Wat is de batterijduur van een Mio Cyclo?

Hoe lang gaat de batterij van de Mio Cyclo mee?

In normale omstandigheden kan de batterij van de Mio Cyclo 300, 310, 315 en 505 maximaal 12 uur meegaan. De batterijduur van het toestel kan beïnvloed worden door factoren zoals de helderheid van het scherm en de timers voor de verlichting en de slaapstand. Met de helderheid op maximum en de timers voor de verlichting en de slaapstand op Nooit zal de maximum batterijduur drastisch verminderen van 12 uur naar 8 uur. Om de batterijduur van de Cyclo te verbeteren raden wij u aan de helderheid van het scherm te verminderen en gebruik te maken van de timers voor de verlichting en de slaapstand.

Mijn sensor wil niet koppelen met mijn Mio

Mijn cadans of snelheidssensor wil niet koppelen met mijn Mio

Indien uw ANT+ sensor (hartslagmeter of cadans-/snelheidssensor) niet meer wordt herkend door uw Cyclo toestel kan het zijn dat de transmitter geblokkeerd is en gereset moet worden. Dit kan simpelweg gedaan worden door de batterij uit de sensor te halen voor 30 seconden. Of door de batterij omgekeerd in de sensor te houden voor 3 seconden, de achterkant dichtdoen, en daarna weer de batterij normaal in de sensor te plaatsen.

Wanneer u dit gedaan heeft, zet het toestel terug naar de standaardinstellingen: Instellingen > Product info > Standwaardwaarde herstellen.

Let er verder op dat de afstand tussen magneten en de sensor goed is. Vooral goed in de gaten te houden waarbij de snelheidssensor, het streepje zit op de sensor en de afstand ertussen. Dit moet echt maximaal 5 cm zijn. Bij de cadanssensor zit de sensor aan het uiteinde, in het dopje.

 

131 thoughts on “Veelgestelde vragen Mio Cyclo 200, 310, 315 en 505

  1. G.A3 zegt:

    Hallo

    Ik heb de Mio Cyclo 305 reeds 2 jaar. Onlangs begon deze echter foutieve afstandsdata te tonen tijdens de ritten. De snelheid etc is allemaal accuraat, maar de afstand is zeker verdrievoudigd. Echter wanneer ik het gpx-bestand achteraf op Strava zet om de data te interpreteren, krijg ik juiste afstand/gem. snelheid. In MioShare daarentegen krijg ik de foutieve afstand. Vooral tijdens de ritten vormt dit een probleem. Ik heb de meest recente updates via de Cycloagent op het toestel staan. Enig idee hoe dit zou komen of hoe het te verhelpen?

    Dank bij voorbaat!

  2. Anton Machielsen zegt:

    Wie kan mij helpen ?
    Het blijft ontzettend tobben met deze Mio 305.
    De laatste 2 maanden 3x opgestuurd, volgens de bijsluiting wordt er van alles aan gedaan maar ik loop steeds tegen nieuwe problemen aan.
    Deze keer krijg ik de melding dat het verbonden apparaat niet is gekoppeld met het huidige account, maar ik kan nog wel steeds de update functie gebruiken.
    Dit betekent dat bij koppeling de gegevens van de Mio niet worden geregistreerd in MioShare.

    Ik hou mij aanbevolen voor een passende oplossing,

    Alvast bedankt, Anton

  3. Edward zegt:

    Beste,

    Vandaag de Mio Cyclo 315 HC aangeschaft. Alles werkt goed, hij kan alleen zowel mijn hart- als de cadanssensor niet vinden. Heb het truukje met batterij omkeren 3 seconden ook al geprobeerd maar dan vindt het toestel beide sensoren nog steeds niet. Nog andere opties die ik kan uitproberen? Ik neem aan dat de batterijen nieuw uit de doos nog niet op zijn…

    • Bike Brothers zegt:

      Beste, onderstaande ook geprobeerd?

      Indien uw ANT+ sensor niet meer wordt herkend door uw Cyclo toestel kan het zijn dat de transmitter geblokkeerd is en gereset moet worden. Dit kan simpelweg gedaan worden door de batterij uit de sensor te halen voor 30 seconden. Of door de batterij omgekeerd in de sensor te houden voor 3 seconden, de achterkant dichtdoen, en daarna weer de batterij normaal in de sensor te plaatsen. Wanneer u dit gedaan heeft, zet het toestel terug naar de standaardinstellingen: Instellingen > Product info > Standwaardw. herst.

  4. Peter Kats zegt:

    Hallo kan iemand mij vertellen waar ik een nieuw bevestigingspunt kan bestellen de mijne is afgebroken en ik denk dat ik hem er zelf wel op kan zetten want ik heb eigenlijk geen zin om hem binnen een maand nog een keer naar mio te sturen ik had hem net een week weer na een fatale update

    groeten Peter

    • Bike Brothers zegt:

      Deze bevestigingspunten zijn volgens mij niet los verkrijgbaar en uw toestel dient opgestuurd te worden. Om schade aan de Mio te voorkomen is het van belang dat de tyrips waarmee de Mio steun bevestigd is niet te strak zijn aangetrokken want hierdoor wordt de steun krom getrokken en dat geeft te veel druk op de bevestiging achterop de Mio.

    • Paeme r zegt:

      Wat bedoel je met bevestiging ? Dat rond spul met 2trekkers? Of een vaste voor in het midden van je stuur te zetten . Ik heb er nog liggen !

  5. Anton Machielsen zegt:

    Mijn computer herkent vanaf vorige week 21/4/2015 de Mio 305 niet meer. Via de USB poort die ik daar normaal voor gebruik, werken andere programma’s wel normaal. Mijn Mio werkt wel normaal bij gebruik op de fiets, alleen krijg ik de gegevens nu niet meer in de Pc.
    Wie heeft voor mij de gouden tip.
    Met vriendelijke groet, Anton

      • Anton Machielsen zegt:

        Bedankt voor je reactie.

        Zowel op andere USB poort als met een andere kabel geprobeerd maar geen succes.
        Zelfs op de computer bij de verkoper ( fietsenzaak ) geen herkenning van mijn Mio apparaat.
        Wordt het opsturen? En hoe lang duurt zoiets. Valt trouwens nog onder de garantie, is pas een jaar oud.
        Maar hij werkt nog feilloos, alleen de PC herkent hem niet.

        Ik hoor het graag, Anton

        • Anky zegt:

          Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Mio 315. Heb het gemeld bij service.mio.com, daarna opgestuurd (kosteloos), ben hem ca twee weken kwijt geweest, de usb-aansluiting is vervangen, viel nog binnen de garantie.
          Heb hem nu weer terug, en hij werkt weer perfect.

    • Cees zegt:

      ER zit waarschijnlijk een bug in je data map. Volgende kun je doen. 1) kopieer de data map van je mio naar je computer via verkenner 2) formatteer de mio data schijf (niet de schijf met het programma) 3) herstel je profielen indien nodig 4) maak een opname en kijk of de mio nu wel weer contact heef. 5) kopieer de gekopieerde data van de ritten weer terug die nog niet gedownload zijn. Ik heb dit nu twee keer moeten doen, de mio werkte daarna weer perfect.
      Succes

  6. Loek zegt:

    Ik heb via het programma RouteConverter de LF1 route, die bestaat uit 3 tracks, op mijn PC opgeslagen en kopieer deze daarna naar Mio_data>Dodge>Tracks van mijn Mio 315 (pas gekocht) zoals in de gebruikershandleiding staat. Ik krijg echter steeds 3 dezelfde tracks nl de 1e track te zien en niet 3 verschillende. 1) Wat doe ik verkeerd ?
    Ik heb dit toestel gekocht om op een eenvoudige manier een LF route met navigatie te fietsen.
    2)Kan de LF route wellicht via een of andere site van Mio gesplitst worden in tracks die maximaal opgeladen kunnen worden ?
    3) Ik kan nergens het maximum aantal trackpunten vinden dat de Mio 315 kan laden, hoeveel bedraagt dit maximum ?

    • Bike Brothers zegt:

      U kunt hier beter Basecamp van Garmin voor gebruiken! Het GPX bestand dat u heeft gedownload zijn opgebouwd in 3 “Sporen”. U mio kan daar niet mee werken en zal deze dan als een route zien en alleen het eerste stuk weergeven.
      In Basecamp opent u het GPX bestand deze komt links in het scherm te staan als drie sporen. Als u op het gekozen spoor gaat staan kunt u dmv de rechter of linker muisknop (bij Apple ctrl en klikken op het spoor) een keuze maken route van spoor maken. Dit herhaald u dus in de geval drie maal. Deze zijn dan weer te plaatsten op uw Mio.

  7. paul zegt:

    Ik heb een probleem met de navigatie op mijn Cycly 300. Ik wil navigeren van Amstelveen naar Drenthe, maar als ik dat intoets krijg ik melding dat de route te lang is (200km +). Nu weet ik heel zeker dat dit niet zo is. De route volgens google maps is rond 165 km. Hoe kan dit?

    Wanneer ik handmatig een track wil maken voor deze route via Mioshare pakt hij niet de kortste route. Als ik dit wil aanpassen lukt dit vaak niet (goed).

    Groet

  8. Theo zegt:

    Hallo,
    Ik heb een Mio 505. Ik heb het Mio_system geformateerd en laten herstellen. Nadat hij hersteld is en het toestel ontkoppeld is blijft het beeld dat het via de USB weer gekoppeld wil worden. Als ik dat doe krijg ik het beeld dat het toestel communiceert met de PC, dit blijft eindeloos doorgaan. Ook als ik het toestel opnieuw opstart krijg ik alleen het beeld met de USB verbinding. Wat kan ik hieraan doen want het toestel is niet meer te gebruiken.
    P.S. ik heb hem voor een 2e keer laten herstellen maar dat geeft hetzelfde beeld.
    Met vriendelijke groet.

    • Bike Brothers zegt:

      Ik kwam onderstaande bericht zojuist op Facebook tegen.

      Oké, ik heb weer een werkende Mio Cyclo 310

      Ik heb de volgende handelingen verricht:

      1. MIO_SYSTEM opnieuw geformatteerd.
      2. Herstelprocedure uitgevoerd
      3. Mio los gekoppeld.

      Hoe je dit doet staat hieronder beschreven

      “Uw toestel herformatteren

      Voordat u begint: zorg ervoor dat u CycloAgent geïnstalleerd heeft, toestel aangesloten, gesynchroniseerd en uw toestel geregistreerd heeft.

      Indien u problemen ondervindt met uw Mio Cyclo, kunt u het toestel herformatteren. U moet echter dan alleen de Mio_system partitie herformatteren (dus niet de Mio_data partitie). Schakel het toestel uit, sluit deze aan op uw PC en zet het toestel weer aan.

      Open Windows Verkenner (of Deze Computer/Computer) en rechtsklik de Mio_system partitie. Selecteer Formatteren. Vink het hokje Snel Formatteren aan en klik op Start. Als dit gedaan is, kopperl het toestel los van de PC. U zult dan een USB verbindingsscherm blijven zien. Koppel het toestel weer aan de PC en open CycloAgent.

      De CycloAgent applicatie zal detecteren dat er niets meer op het toestel staat en u krijgt dan een melding ‘Uw apparaat herstellen’ met onderaan een Herstel knop. Klik op de herstel knop en de CycloAgent applicatie zal de software en kaarten opnieuw voor u downloaden en installeren. (Houd er rekening mee dat dit proces enige tijd kan duren.)
      Wanneer het toestel hersteld is zult u een melding krijgen dat het herstel gelukt is. U kunt uw toestel nu weer normaal gebruiken.”

      Systeemgegevens zijn nu:

      ROM 1.1.04
      Softwareversie Cyclo 4.1.0.9540 2014-08-12
      Kaarten:
      Tele Atlas 2014-05-20 Q4 2011
      OSM 2014-05-20 06-2014

      Inderdaad, niet de nieuwste kaarten, maar wel een werkend systeem.
      Als het mij lukt op deze manier, dan moet het voor jullie ook te doen zijn.

      Succes.

  9. Hester zegt:

    Ik heb sinds kort een mio 505 en heb problemen met het uploaden van langere gpx-routes. Kortere routes komen volledig op de mio, maar bij langere (bijv. de vechtdalroute LF 16 van 230 km) wordt maar een deel van de route zichtbaar. Weet u wat ik hieraan kan doen?

    • Bike Brothers zegt:

      De Cyclo toestellen zijn ontworpen om voornamelijk gebruikt te worden als fiets navigatie, de auto navigatie functie staat op het toestel om in de auto te gebruiken over kortere afstanden.

      De 200km/125 mijl route limiet is er om ervoor te zorgen dat de fietser niet per ongeluk op een erg lange fietsroute komt. Wenst u een route te fietsen langer dan 200km, dan kunt u dit doen door een track te creёren in plaats van de route handmatig in te voeren op het toestel.

  10. Tom Acke zegt:

    Beste ,

    Mijn mio 305 loopt compleet vast .. als ik deze in de computer steek ( mac ) zegt hij onmiddelijk dat dit toestel niet wordt herkent .. ook mio cyclosmart herkent mijn toestel niet . graag dringend hulp want zondag zit ik alweer op de fiets

    mvg
    tom

    • Bike Brothers zegt:

      Indien u problemen ondervindt met uw Mio Cyclo, kunt u het toestel herformatteren en onze meest up-to-date software versie installeren. U moet echter dan alleen de Mio_system partitie herformatteren (dus niet de Mio_data partitie).

      Voordat u het toestel aan de PC koppelt, moet u er eerst voor zorgen dat hij helemaal uitstaat. Daarna aan de PC koppelen en dan pas aanzetten.
      Open Windows Verkenner (of “Deze Computer”/”Computer”) en rechtsklik de Mio_system partitie. Selecteer “formatteren” en laat de default optie voor FAT32 staan. Vink het hokje “Snel Formatteren” aan en klik op Start. Dit formatteert dan de systeem partitie waarna alles gewist is.
      Als dit gedaan is, moet u het toestel voor ongeveer 10-15 seconden loskoppelen. U zult dan een USB verbindingsscherm blijven zien. Hierna het toestel weer aan de PC koppelen en de Cyclo Agent applicatie opstarten.
      De Cyclo Agent applicatie detecteert dan dat er niets meer op het toestel staat. U krijgt dan een melding “Uw apparaat herstellen” met onderaan een Herstel knop. Klik op de herstel knop en de Cyclo Agent applicatie zal dan de software en kaarten opnieuw voor u downloaden en installeren (houd er rekening mee dat dit proces enige tijd kan duren).

      Wanneer het toestel herteld is zult u een melding krijgen dat het herstel gelukt is.

  11. Dick zegt:

    Ik heb een Mio 315HC, en had het probleem dat steeds vast liep ik heb hem geupgrade naar de nieuwste versie.
    Na deze te hebben geinstalleerd werkt hij niet meer. Ik heb op de site van mio gezocht en daar stond dat je de systeem partitie van de mio moets formatteren en vervolgens via de CycloAgent de Mio kan herstellen.
    Ik heb alle stappen volgens de beschrijving van Mio gedaan, en krijg ook de melding dat het is geluk, maar helaas.
    Ik zie nu alleen een USB logo en 2 pc, en doet niets meer. Wie weet hoe dit is op te lossen.

    • Bike Brothers zegt:

      Voordat u begint: zorg ervoor dat u CycloAgent geïnstalleerd heeft, toestel aangesloten, gesynchroniseerd en uw toestel geregistreerd heeft.

      Indien u problemen ondervindt met uw Mio Cyclo, kunt u het toestel herformatteren. U moet echter dan alleen de Mio_system partitie herformatteren (dus niet de Mio_data partitie). Schakel het toestel uit, sluit deze aan op uw PC en zet het toestel weer aan.

      Open Windows Verkenner (of Deze Computer/Computer) en rechtsklik de Mio_system partitie. Selecteer Formatteren. Vink het hokje Snel Formatteren aan en klik op Start. Als dit gedaan is, kopperl het toestel los van de PC. U zult dan een USB verbindingsscherm blijven zien. Koppel het toestel weer aan de PC en open CycloAgent.

      De CycloAgent applicatie zal detecteren dat er niets meer op het toestel staat en u krijgt dan een melding ‘Uw apparaat herstellen’ met onderaan een Herstel knop. Klik op de herstel knop en de CycloAgent applicatie zal de software en kaarten opnieuw voor u downloaden en installeren. (Houd er rekening mee dat dit proces enige tijd kan duren.)
      Wanneer het toestel hersteld is zult u een melding krijgen dat het herstel gelukt is. U kunt uw toestel nu weer normaal gebruiken.

  12. Dirk Boone zegt:

    Mijn Mio Cyclo 315 vindt geen satelliet terug als ik hem aanzet. Er verschijnt bovenaan een rood kruisje op het scherm.
    Als ik naar Instellingen GPS ga dan vindt hij ook daar niet terug.
    Ik heb het toestel al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar ook dat helpt niet.
    Ook na het aansluiten op de computer verandert er niets.
    Kan er iemand helpen?

  13. tom zegt:

    hallo ik heb een probleem met mijn Cyclo 505 als ik die wil aan sluiten op mijn pc gaat die meteen over op oplaaden zonder dat hij vraagt om de gps te verbinden met de computer .
    wat moet ik doen ?
    groeten tom

    • Bike Brothers zegt:

      U kunt proberen de Mio op een ander USB poort aan te sluiten of deze met een andere USB kabel met de computer aan te sluiten.

      Als uw toestel niet wordt herkend bij CycloAgent, kan het zijn dat u de naam van de verwisselbare schijf moet wijzigen naar Mio_System. Onder (Mijn) Computer > ‘Verwisselbare schijven’ moet er zowel een Mio_System en een Mio_Data schijf te zien zijn.

      Als uw Mio_System schijf iets anders wordt genoemd, rechtermuisklik op de schijf, selecteer Naam wijzigen en hernoem deze naar Mio_System.

  14. Jos heerkens zegt:

    Mijn mio geeft bij aanvang training de juiste hartslag aan, na ongeveer een half uur slaat hij door naar 220 of meer! Na verloop van ongeveer een half uur komt hij weer in de juiste positie, tussen 100 en 180 afhankelijk van de inspanning, waar zit het probleem

  15. Martijn zegt:

    Hallo,
    Mijn Mio 305 kan de cardanas sensor niet vinden. Hartslagsensor ziet hij direct maar de snelheid en cardanas sensor ziet hij niet.
    Er staat de nieuwste software op de Mio en ik heb de batterij van de nieuwe sensor vervangen. Tijdens het zoeken naar de sensor laat ik het wiel draaien zodat er signaal zou moeten zijn maar ook dat werkt niet.
    Iemand een oplossing? Alvast dank!
    Martijn

    • Bike Brothers zegt:

      Indien uw ANT+ sensor niet meer wordt herkend door uw Cyclo toestel kan het zijn dat de transmitter geblokkeerd is en gereset moet worden. Dit kan simpelweg gedaan worden door de batterij uit de sensor te halen voor 30 seconden. Of door de batterij omgekeerd in de sensor te houden voor 3 seconden, de achterkant dichtdoen, en daarna weer de batterij normaal in de sensor te plaatsen. Wanneer u dit gedaan heeft, zet het toestel terug naar de standaardinstellingen: Instellingen > Product info > Standwaardw. herst.

      • Martijn zegt:

        Briljant, werkt als een dolle!
        Wel moeten de sensoren en de magneten heel dicht langs elkaar gaan om contact te hebben. Kan ik hier eenvoudigweg sterkere magneten voor gebruiken? (koelkastmagneetje op de binnenkant van de trapper?)
        Dank voor jullie expertise en hulp.
        Martijn

  16. Jef zegt:

    Mijn mio 305 wordt niet meer herkend door de computer ondanks nieuwe software
    Tijdens mijn laatste rit is hij ook volledig gecrasht ,van half opgeladen naar volledig plat en alle instellingen weg.
    Natuurlijk is de garantie net vervallen :twee jaar en drie maanden
    Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
    Bedankt

  17. Kevin zegt:

    Ik had ook een probleem met mijn Mio Cyclo 300, hij blokkeerde heel de tijd en had niets van GPS bereik en kreeg heel veel fout meldingen. Na veel en lang opzoek werk, heb ik nu de oplossing gevonden.
    Nu kan ik echt heel veel mensen helpen. Heb je problemen? Gewoon de Mio_system partitie herformatteren (dus niet de Mio_data partitie). Schakel het toestel uit, sluit deze aan op uw PC en zet het toestel weer aan.

    Open Windows Verkenner (of deze Computer/Computer) en rechtsklik de Mio_system partitie. Selecteer Formatteren. Vink het hokje Snel Formatteren aan en klik op Start. Als dit gedaan is, kopperl het toestel los van de PC. U zult dan een USB verbindingsscherm blijven zien. Koppel het toestel weer aan de PC en open CycloAgent.
    De CycloAgent applicatie zal detecteren dat er niets meer op het toestel staat en u krijgt dan een melding ‘Uw apparaat herstellen’ met onderaan een Herstel knop. Klik op de herstel knop en de CycloAgent applicatie zal de software en kaarten opnieuw voor u downloaden en installeren. (Houd er rekening mee dat dit proces enkele uren kan duren.)
    Wanneer het toestel hersteld is zult u een melding krijgen dat het herstel gelukt is. U kunt uw toestel nu weer normaal gebruiken.

  18. Hans van der voort zegt:

    Hallo, ik heb recent de MIO 305 gekocht. Zoek de mogelijkheid om de kleur van de route aan te passen. Staat op groen en wil deze aanpassen naar rood.

  19. Frits Simon zegt:

    Na enkele maanden niet de cyclo300 gebruukt te hebben wil ik hem weer opstarten. Ik kwam in eerste instantie niet verder omdat ik de melding kreeg dat de maximale afstand van 200 kilometer was bereikt. Omverwacht kon ik vervolgens toch een nieuw adres invoeren. Komt dit vaker voor?

    • Bike Brothers zegt:

      De Mio Cyclo moet eerst de huidige gps positie bepalen voordat een afstand kan worden berekend. Dit kan soms even duren, zeker als het GPS signaal zwak is of u binnenshuis bent.

  20. J Flipsen zegt:

    mijn mio Cyclo300 start wel op maar bij aanraking van het display scherm doet hij niets, en het gps signaal staat een rood kruisje Graag uw reactie wat dit kan zijn??

    • Bike Brothers zegt:

      Het rode kruisje voor GPS signaal zal komen doordat u vermoedelijk binnenshuis bent. Uw toestel zal dan beperkt tot geen signaal ontvangen. Mogelijk dat voor het aan de praat krijgen van uw scherm een idee is om de cyclo via de CycloAgent te vinden op MioShare.com te update. Als dit geen soelaas biedt zou ik u willen verwijzen naar eu.mio.com zij regelen zelf het reparatie van Mio toestellen.

    • Bart zegt:

      Ik heb het zelfde gehad. Ik raad je aan om hem op de computer aan te sluiten en de 2e schijf te bekijken. Die zat bij mij helemaal vol De 1e moet je af blijven(ca 100mb) Dit is de Mio data voor de besturing. Ik heb de fabrieksinstellingen hersteld en opnieuw laten updaten. Toen was die van mij weer klaar. Ik hoop dat je hem hebt geregistreerd, anders wordt het niets. Via het hoofdmenu instellingen kun je deze fabrieksinstellingen vinden. Houd er rekening mee dat het een poos duurd. Hoop je hier mee een dienst te hebben bewezen. Succes.

      Gr. Bart

  21. Axelle Herwyn zegt:

    Beste,

    Mijn Cyclo 315 Mio loopt steeds vast,
    Ik heb hem al proberen te resetten, maar zonder resultaat. Iemand tips?

    Groetjes

  22. andy zegt:

    ik heb een mio 105 hc splinter nieuw en krijg er niks uit blijkbaar krijgt hij geen ontvangst hij kan hem niet lokalizeren kan er mij iemand helpen aub ik heb al van alles geprobeert grts andy

  23. Wijp van de Ree zegt:

    Hallo.

    ik heb een Mio 305, heb alles nieuw gedownload en nu kan ik wel op Mio share en op Mio agent,
    maar mijn geschiedenis kan ik niet zien.
    Zo kan ik dus ook niks meer wissen en is mij Mio een keertje vol, zodat ik niks meer kan opnemen. Wat moet ik nu doen

  24. sten zegt:

    ik heb een cyclo 315 aangeschaft maar hij werkt precies niet , er komt geen kaart op het scherm en slaat regelmatig gewoon vast zodat je er niks meer mee kan doen . Als ik een bestemming opgeef zegt hij dat ik minimum 200 km moet doen anders werkt het niet , hoe kan ik dit wegkrijgen? , is er echt iets mis mee ?

  25. ron zegt:

    Tijdens het instaleren van cyclo agent, na het wachtwoord invoeren, geeft de computer aan dat het programma niet meer reageerd. En sluit dan het instaleren af. Het oude programma wel verwijderd.

  26. Samyn Wesley zegt:

    Een maand geleden kocht ik de 305 HC. 2 weken geleden een eerste ritje mee gereden. Onmiddellijk geconfigureerd met PC en rit bekeken op de Mioshare. Prima prima prima. Vandaag opnieuw gereden, wel geen rit te vinden. Nochtans is hij gesynchroniseerd.updates wil hij ook niet uitvoeren, zoals hierboven al gelezen, krijg ik een zelfde foutmelding: controleer of apparaat nog is aangesloten!! Als laatste, vrijdag via mail van een vriend nog een rit of 15 op de cyclo gezet. Als ik kijk op Mioshare staan die niet tussen tracks. Volgens mij is hij dus niet gesynchroniseerd tussen nu en 2 weken geleden… What to do? Durf zo maar gans de boel niet te formatteren…

    • Bike Brothers zegt:

      Rechtstreeks op de mio geimporteerde GPX routes komen niet in Mio share te staan! Dat ze dus niet zichtbaar zijn is logisch wel zul je ze zien als je ze gereden hebt. Of hij dus gesynchroniseerd is kun je op deze manier niet controleren. Controleren zou wel kunnen door een route via mioshare te uploaden. Zorg ervoor da je wel de Miocyclo agent hebt geïnstalleerd.

  27. toch mario zegt:

    Hallo;
    Kan me hier iemand helpen?
    Laatstleden pc gestolen en nieuwe aangeschaft. Nu herkent mijn nieuwe pc de MIO 305 niet meer..waar kan ik de nodige tools vinden?

  28. wielrenner zegt:

    Ik heb pas een mio 305HC gekocht.
    toen ik ermee had gefietst sloot ik mijn mio weer aan op de pc maar de geschiedenis komt niet op mioshare te staan. Heeft iemand enig idee hoe dit kan

  29. Dries zegt:

    hallo,
    Ik heb net een Mio 305 gekocht, maar de eerste maal dat ik hem met mijn PC heb verbonden lukte het niet om met cycloagent de updates door te voeren, ‘updates mislukt’. De Mio verbinden met cycloagent en mioshare lukte wel. Toen ik hem daarna terug wou opstarten bleek dat hij geen satellieten meer vindt en ook de tijd komt niet meer op het hoofdscherm. Heb ik ergens iets fout gedaan? en hoe kan ik dit oplossen? Reeds terug op fabrieksinstellingen geplaatst, maar dit heeft niet geholpen.

  30. Rob van Es zegt:

    hallo,
    Ikzelf heb een Mio 505 hc als ik mijn mio opstart komt er altijd een melding op “Dataschijf bijna vol. Beheer uw geschiedenis in mioshare”. Ik ben overgeschakelt naar mio agent. Hoe krijg ik dit bericht eraf zodat mijn mio weer goed werkt.

  31. patrick zegt:

    beste, ik heb sinds december 2014 een Mio 315HC.
    ik wens een route te plannen met de racefiets in Spanje.Telkens ik op dezelfde plaats kom geeft mijn Mio aan “no route”, en dit over enkele kilometers, terwijl die weg wel degelijk verder loopt. Wat zou er fout kunnen zijn? De punten korter bij mekaar zetten helpt ook niet.
    Een 2e vraagje: hoe kan je het beste en makkelijkste een bestaande track bewerken?
    Alvast hartelijk dank.
    sportieve groeten

    • Bike Brothers zegt:

      De Mio werkt met OSM kaarten, mogelijk dat deze weg niet in het kaartmateriaal staat. Andere mogelijkheid is dat deze weg als onverhard vermeld staat en uw profiel ingesteld staat om onverharde wegen te vermijden? andere verklaring kan ik zo niet geven.

    • patrick zegt:

      beste, dank voor je antwoord. Maar lijkt mij raar dat de weg eventueel als onverhard zou vermeld staan. Het betreft een weeg D128, staat op de landkaart ook vermeld en het eerste gedeelte ervan neemt de Mio Share wel aan.

      Hebt u misschien ook nog een antwoord op mijn 2e vraag? Hoe het beste en makkelijkst een track bewerken?

      alvast dank.
      groeten

      • Freddy zegt:

        Ik heb vroeger met een Garmin 60Csx gereden en sinds een paar jaar met een Cyclo 315HC, waar ik heel tevreden over ben. Tracks maken of aanpassen doe ik nog steeds met gratis software van Garmin, op mijn website kun je uitgebreide handleidingen vinden: http://pcrider.be

        Succes…

  32. Wim Vochten zegt:

    Hallo
    ik heb mijn Mio 315 bijna 2 jaar. Geregeld kijk ik na of er updates zijn en installeer ze dan ook. Dit leidt nu tot het probleem dat hij heel traag werkt, of zoals vandaag gewoonweg vastloopt. Het probleem situeert hem bij het feit dat er op de Mio_system-schijf nog maar 92 MB van de 3.54 GB vrije ruimte is. Mio_data is slechts 99.8 MB groot (en wordt regelmatig opgekuist).
    Mag ik bestanden wissen op de Mio_system-schijf? Zo ja, welke?
    Mvg Wim

    • Bike Brothers zegt:

      Geachte, In MioShare heeft u vermoedelijk niet ingesteld dat na het opladen van de gereden routes die in MioShare zijn opgeladen deze van uw toestel verwijderd mogen worden. De op uw Mio geplaatste gpx routes opschonen zal ook ruimte geven.

  33. joke zegt:

    Na enkele maanden inactiviteit plan ik om morgen opnieuw te gaan fietsen. Mijn route werd uitgestippeld en in tussentijd opgeladen op mijn mio cyclo 315.
    Probleem is echter dat deze niet opgestart geraakt. Nochtans heeft deze de hele nacht opgeladen en deze ochtend brandde het groene lichtje. Allereerst komt er het logo van mio op rode achtergrond en nadien lijkt deze op te starten, maar na een 2-tal seconden (bolletjes die ronddraaien) stopt hij en gaat hij niet meer verder.
    Ik heb al alles geprobeerd (opnieuw gekoppeld aan pc, controle updates via mioshare,…) niets lijkt te werken!

    • Bike Brothers zegt:

      Geachte,
      Updaten moet de oplossing brengen vermoedelijk heeft u verouderde software op de Mio.
      De Mio moet in uit stand worden gekoppeld aan de PC, Bij voorkeur maakt u gebruik van een USB poort aan de achterzijde van uw computer. Daarna zet u de Mio aan.
      Benader de Mio als externe schijf en kies ervoor om de Mio te formatteren!
      Daarna updaten via MioShare

    • Pascal zegt:

      Ik heb deze avond net hetzelfde probleem. De ene keer loopt ie vast op opstart scherm met die bolletjes, de andere keer gaat deze naar hoofdscherm, maar kan niets bedienen. Wat kan-moet ik doen?

      • Bike Brothers zegt:

        Mogelijk heeft u er nog de oude software opstaan. De nieuwste software is 4.1. Voor installatie van de nieuwste software moet de CYCLOAGENT geïnstalleerd worden. Hieronder vind je toelichting van Mio.
        Indien u problemen ondervindt met uw Mio Cyclo, kunt u het toestel herformatteren en onze meest up-to-date software versie installeren. U moet echter dan alleen de Mio_system partitie herformatteren (dus niet de Mio_data partitie).
        Voordat u het toestel aan de PC koppelt, moet u er eerst voor zorgen dat hij helemaal uitstaat. Daarna aan de PC koppelen en dan pas aanzetten.
        Open Windows Verkenner (of “Deze Computer”/”Computer”) en rechtsklik de Mio_system partitie. Selecteer “formatteren” en laat de default optie voor FAT32 staan. Vink het hokje “Snel Formatteren” aan en klik op Start. Dit formatteert dan de systeem partitie waarna alles gewist is.
        Als dit gedaan is, moet u het toestel voor ongeveer 10-15 seconden loskoppelen. U zult dan een USB verbindingsscherm blijven zien. Hierna het toestel weer aan de PC koppelen en de Cyclo Agent applicatie opstarten.
        De Cyclo Agent applicatie detecteert dan dat er niets meer op het toestel staat. U krijgt dan een melding “Uw apparaat herstellen” met onderaan een Herstel knop. Klik op de herstel knop en de Cyclo Agent applicatie zal dan de software en kaarten opnieuw voor u downloaden en installeren (houd er rekening mee dat dit proces enige tijd kan duren).
        Wanneer het toestel herteld is zult u een melding krijgen dat het herstel gelukt is.

  34. John van Dinter zegt:

    Mijn MIO cyclo 505 komt met het opstarten niet verder dan het rode mioscherm. Zelfs het dashbord krijg ik niet meer te zien. Kunt u mij advies geven.

    Met vriendelijke groeten
    John van Dinter

  35. Evelien zegt:

    Beste,
    Ik kocht in november een mio cyclo 305 HC bij coolblue. Een eerste testrit verliep vlot. Toen ik echter mijn gps probeerde op een wandeling in Nederland kon ik geen adres intikken. Ook terug in België blijkt dat niet meer te werken. Men raadde mij aan om te zoeken naar updates (via cyclo agent) ik probeerde die te installeren maar telkens voor het einde vd installatie krijg ik een foutmelding waarbij mijn toestel zogezegd niet meer zou verbonden zijn met de pc (wat dus wel zo is) Hoe kan ik dit probleem oplossen. Het is nogal onhandig een gps waar je geen adres kan intoetsen.
    dank voor jullie antwoord

    • Bike Brothers zegt:

      Beste, deze foutmelding komt me bekend voor, echter is de update dan wel geïnstalleerd. Anders
      Zorg er aub voor dat MioShare versie v4.07 is geinstalleerd op uw PC. U kunt de versie bekijken in de linker bovenhoek van MioShare.

      Sluit uw toestel aan aan uw PC en schakel het in.
      Ga naar Start > (Mijn) Computer > Rechtermuisklik Mio_System > Formatteren (Snel formatteren) > OK
      Koppel het toestel los en laat het opstarten to het USB scherm wordt getoond.
      Start MioShare op > Sluit uw toestel weer aan > Installeer alle software en kaarten die worden aangeboden.
      Indien de software niet wordt aangeboden, klik Updates > Check for updates.

  36. belaey wesley zegt:

    Probleem reeds opgelost.

    Had van alles geprobeerd en heb dan mijn profiel race verwijderd en een nieuw aangemaakt en vervolgens terug de cadans meter verbonden met de mio 315hc en nu geeft ie de werkelijke snelheid en cadans aan.

    na paar uur proberen leer je de mio zeker en vast kennen 🙂

  37. belaey wesley zegt:

    Beste

    ik heb net een cadans speed sensor op mijn race fiets gemonteerd en de snelheid klopt niet.
    meer als 10km/u geeft hij niet aan en als ik gps snelheid aanvink dan geeft die wel de juiste snelheid aan.

    ik heb ook een cadans meter op mijn mtb fiets en daar werkt alles perfect.

    alle instellingen zijn ook juist dus ik weet het even niet meer.

    het betreft een mio 315HC model.

    mvg
    wesley

  38. Edo Sander zegt:

    Hallo
    Tijdens het rijden van een ingeladen track geeft de mio300 europa steeds aan ” Application Error, please restart.”
    dit gedaan geeft hij na een aantal km weer het zelfde aan en stop met navigeren.
    Hoe komt dit en kan ik dat voorkomen.
    Groeten Edo Sander

    • Bike Brothers zegt:

      Zorg er voor dat MioShare versie v4.07 is geinstalleerd op uw PC. U kunt de versie bekijken in de linker bovenhoek van MioShare.

      Sluit uw toestel aan aan uw PC en schakel het in.
      Ga naar Start > (Mijn) Computer > Rechtermuisklik Mio_System > Formatteren (Snel formatteren) > OK
      Koppel het toestel los en laat het opstarten to het USB scherm wordt getoond.
      Start MioShare op > Sluit uw toestel weer aan > Installeer alle software en kaarten die worden aangeboden.
      Indien de software niet wordt aangeboden, klik Updates > Check for updates.

  39. arno zegt:

    Sinds de update van Cyclo Agent wil mijn gps 500 niet meer synchroniseren met Mioshare .Als ik een rit opgenomen heb en wil die op Mioshare plaatsen kan ik dit niet via de verbinding van mijn GPS met de pc via USB ( mijn pc erkent wel het toestel maar MIOshare niet ,)dit gaat wel via WIFI.

    grtjs Arno

  40. bouweraerts zegt:

    goedendag,
    het valt mij op dat tijdens het rijden van een route (adres ingegeven) de mio dan ik het scherm regelmatig met het teken komt welke staat voor het rijden van een lus dit terwijl ik bezig ben met een rit van punt naar punt ik begrijp de logica niet.

    de mio vraagt, nadat ik een route heb gestart(go) na enige tijd of hij de rit moet opnemen is dat correct?
    groeten
    peter

    • Bike Brothers zegt:

      Afhankelijk van de ingevoerde route, vaak een Gpx bestand, zou het zou kunnen zijn dat u net naast de wegen die Mio kent rijdt. Als dit zo is vermoed ik dat de mio u een mogelijkheid geeft om via het rijden van een lusje weer op de route komt.

      De mio detecteert beweging, zodra hij dit doet vraagt hij u om de rit op te nemen. Indien u ritten wil opnemen om achteraf te analyseren. Wil zien wanneer u waar en wanneer u gereden heeft zijn de gereden en opgenomen routes in Mioshare terug te zien.

  41. Jo zegt:

    Serdert ik de nieuwe CYCLOAGENT moet gebruiken ipv de MIOSHARE kan ik geen data meer uploaden naar Trainingspeaks -> dit is terug een stap achteruit ipv vooruit.
    Als je dan toch data wil downloaden op je PC dan heb je enkel de keuze uit het GPX bestand -> zonder hartslagdata , Powerdata etc….

    Ik begin het ferm vervelend te vinden dat MIO software gedoe … er is altijd wel iets dat niet werkt …

  42. Ron zegt:

    Afgelopen keer op de bikemotion stand langs geweest. Op de testfiets gezeten met mio505(die ik ook al een jaar heb). Op deze mio zag ik rechtsonder een icon, welke je kunt aanraken als de mio een alternatieve herberekening van de route moet doen. Ik kan dit icoontje niet op mijn scherm vinden. Waar zit deze?

  43. m vd borg zegt:

    Heb gisteren de Mio Cyclo 305 aangeschaft wil deze nu verbinden met de pc maar krijg steeds de melding Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)
    Op mijn pc werk ik met windows 7 hoe los ik dit probleem op?

      • Jesse zegt:

        Beste,
        Ik heb hetzelfde probleem. De mioshare tool is geïnstalleerd. Telkens wanneer ik de Mio 305 aan de pc hang start de cycle agent op. Na enkele seconde krijg ik een melding dat er problemen zijn opgetreden en ik op de hoogte wordt gehouden wanneer het product opnieuw beschikbaar is. Wat kan ik hier aan doen?

  44. Arie de Jong zegt:

    Vorige week een Mio300 gekocht. Ga ik van Gorinchem naar Gouda dan gaat deze met de fiets niet via de pont bij Bergambacht. Navigeer ik deze route met de auto dan gaat deze WEL via de pont????
    Zijn de ponten in de Benelux opgenomen??

    • Bike Brothers zegt:

      Pontjes staan op de Mio Cyclo. Alleen lijkt het erop dat deze bij de fietsnavigatie niet wordt opgenomen. Bij route opties kan ook alleen bij de autofunctie gekozen worden om veerboot toe te staan of te vermijden… Wat u wel zou kunnen doen, zolang dit niet door Mio verholpen is, is een route in delen te maken door keuze te maken voor navigeren naar “punt op de kaart” daar waar de pont is.. en een nw route te laten genereren aan de ander kant.

    • Bike Brothers zegt:

      De Mio Cyclo systemen hebben een interne geheugen en kunnen gereden routes bewaren en worden opgeslagen op de Mio zelf. U hoeft dus niet na elke route gegevens te downloaden. Wij zouden adviseren dat 1 x per 2 weken of 1 x per maand te doen, afhankelijk van hoeveel en hoevaak u fietst.

  45. Filiep zegt:

    Tijdens het rijden van de Marmotte was mijn Mio 505HC batterij leeg net na het aanvangen van de laatste helling (Alpe d’Huez). Heb dan maar Strava op mijn mobieltje laten de rest van de tocht opnemen. Kan een Powerbank soms hulp bieden bij het verlengen van de gebruiksduur van mijn batterij? Ik zag nog mensen fietsen met zo’n extra batterij op de zadelbuis.

  46. Jan zegt:

    Ik heb mijn MIO Cycl 505 nu 9 maanden in gebruik. Ik maak veel gebruik van de surprise-optie en ook om naar een adres te fietsen. Het staat ingesteld op stadsfiets. Wat mij opvalt en ook wel ergert is dat er geen pontjes in de route worden opgenomen. Ik rij vaak in het rivierengebied, met redelijk wat pontjes. Als je niet oplet maak grote omwegen. Ook wat betreft het landschap is het jammer. Is hier niet wat aan te doen om dit op te lossen?
    Met vriendelijke groet,
    Jan

    • Bike Brothers zegt:

      Beste Jan, Dat probleem ken ik!! vandaag nog van Nijmegen naar Zevenaar gereden op de heenweg met de Pont…. De route erheen heb ik via Routeyou gemaakt en deze als gpx bestand op mijn Mio Cyclo geplaatst. Routeyou maakt routes via pontjes… De Mio kent geen pontjes en dat is jammer. Hopelijk wordt dit bij de grote Software update van Mio, die in mei wordt verwacht, anders! Misschien een goed idee om Mio ook te attenderen via hun Facebook pagina uw op deze frustratie/ergernis.

    • Bike Brothers zegt:

      Windows XP, Vista and 7

      MioShare ondersteund momenteel Windows XP, Vista en Windows 7 met Internet Explorer 8 of hoger. Zorg ervoor dat de .NET Framework 3.5 geïnstalleerd is en dat Windows up-to-date is.

      Windows 8

      Voor Windows 8 gebruikers, zorg ervoor dat de .NET Framework 3.5 geactiveerd/geïnstalleerd is, naast de standaard .NET Framework 4.0 op Windows 8.

      Zorg er ook voor dat u Internet Explorer 10 32 Bit gebruikt. Om te veranderen van 64 bit naar 32 bit:

      Open Internet Explorer 10 vanaf het Bureablad.
      Ga naar het Tandwiel icoon in de rechter bovenhoek > Internet opties.
      Ga naar de Geavanceerd tab.
      Scroll naar beneden en deselecteer het hokje naast Uitgebreide beveiligde modus inschakelen*.
      Klik OK.
      Herstart Internet Explorer.

  47. Jef zegt:

    De pijl voor de te volgen richting staat steeds links boven waar ook de weg staat die we moeten volgen, kan deze niet verplaatst worden?

  48. Michelle zegt:

    Ik heb mijn MIO Cyclo 305 nu 1,5 jaar en gebruik hem regelmatig naar tevredenheid. Echter is de accuduur drastisch teruggelopen, ook met de aanpassingen die getipt worden om de duur te verlengen. Nu is het is 5uur maximaal (wel inclusief sensors), zodat ik tegenwoordig mijn oplader meeneem bij langere tochten en tussendoor moet stoppen om bij een cafe weer een beetje bij te laden… Wat is hier aan te doen?
    1,5 jaar geleden was deze versie nog bijna €400,-… Ik hoop er toch nog even plezier van te hebben…!

    Groetjes,
    Michelle

    • Bike Brothers zegt:

      Verlengen van de levensduur van de batterij

      Bepaalde instelling op de Cyclo toestellen hebben een significante invloed op de levensduur van de batterij. Om de levensduur van de batterij te verlengen kunt u de volgende instellingen wijzigen:

      Vanuit het Hoofdmenu > Instellingen > Scherm:
      Verminder de helderheid van het scherm.
      Zet de Timer verlichting van Nooit naar 15 seconden. Door op het scherm te klikken zal het achtergrondlicht weer worden ingeschakeld.

      Vanuit het Hoofdmenu > Instellingen > Geluid > Deselecteer Instructies. (Let op: U zult geen geluidswaarschuwingen krijgen tijdens het navigeren.)

      Voor Cyclo 305/315/505

      Schakel sensoren uit die u niet gebruikt. Vanuit het Hoofdmenu > Instellingen > Sensoren > verander van Automatisch naar Geen sensor.

      Schakel de optie om bestanden te delen uit. Vanuit het Hoofdmenu > Instellingen > Overdracht > zet dit op Uitsch.

      Meer informatie

      Mio Cyclo’s gebruiken Lithium-ion batterijen welke op elk moment kunnen worden opgeladen, u hoeft niet te wachten to de batterij leeg is. We raden aan om te voorkomen dat de batterij volledig ontladen geraakt. Het is echter ook aanbevolen om de batterij bijna volledig te ontladen na ongeveer 30 keer opladen. Daarnaast houd aub het toestel bij kamertemperatuur wanneer niet in gebruik.

  49. stefaan zegt:

    Hallo ik weet niet of ik bij u moet zijn maar ik een probleem

    Ik heb een mio 300 en zondag heb ik de surprise me gebruikt en hij stuurt me tussen zottegem en wetteren op de weg maar met de fiets mag daar niet gereden worden

    Ik heb de nieuwe updates en toch stuurt hij mij ergens waar we niet mogen fietsen ik ken die weg en dat is een jaar geleden veranderd (toen mogt men er wel fietsen maar sinds de wegenwerken niet meer ) hij stuurt mij vaak deze baan op

    Is er iets die ik verkeerd doe

    • Bike Brothers zegt:

      Wanneer het toestel een route creëert, houdt het rekening met het type fiets dat is geselecteerd in het gekozen profiel. Heeft u bijvoorbeeld een racefiets en het toestel leidt u off-road, dan kan dit betekenen dat u het verkeerde profiel geselecteerd heeft of tijdens het aanmaken van het profiel een verkeerd type fiets geselecteerd heeft.

      Om van profiel te veranderen op het toestel:

      Vanuit het Hoofdmenu, ga naar Instellingen > Profielen.
      Selecteer uw profiel en tik op het vinkje linksonder in de hoek van het scherm.

      Profiel

      U kunt de route opties aanpassen door:

      Vanuit het Hoofdmenu, ga naar Instellingen > Route opties.
      Veranderen de instellingen naar uw eigen voorkeur.

      De fietskaarten worden onderhouden door particulieren, dit betekent dat de gebruikers veranderingen aanbrengen aan de kaarten. Het kan dus zijn dat de kaartgegevens niet 100% accuraat zijn voor het gebied waar u fietst. Door naar http://www.openstreetmap.org te gaan komt u meer te weten over de kaartgegevens en hoe te helpen wanneer u een fout heeft ontdekt.

    • Bike Brothers zegt:

      Alle Mio Cyclo systemen hebben een ingebouwde lithium-ion accu die oplaadbaar is. Deze accu is niet uitneembaar, mochten er problemen zijn met de accu dan moet deze door de service afdeling van Mio worden vervangen. Wij hebben tot op heden nog niet te maken gehad met defecte accu’s van Mio.

      Sportieve groeten, Bike Brothers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.